ANLAYARAK ETKİLİ VE KALICI HIZLI OKUMA EĞİTİMİNİN ÖĞRENCİLERE FAYDALARI
ANLAYARAK ETKİLİ VE KALICI
HIZLI OKUMA EĞİTİMİNİN
ÖĞRENCİLERE FAYDALARI
Neden Hızlı Okumak İstiyorum?
1- Zamanım yok. Zaten çok yoğun bir programım var. Hızlı
okuyarak kendime zaman ayırabilmek istiyorum.
2- Sınavlarda uzun soruları okurken sıkılıyorum,
anlayamıyorum, dikkatim dağılıyor.
3- Kitap, yazı ya da soru okurken başı ile sonu birbirinden
kopuyor. Tekrar tekrar okumak zorunda kalıyorum.
4- Bir sürü insan dakikada binlerce kelime okuyor hem de
anlayarak okuyorlar. Ben de hızlı okuyabilmek istiyorum.
5- Daha çok kitap okuyabilmek, daha çok ve hızlı soru
çözebilmek, ileride iş hayatına atıldığımda okumam gereken
yayınları daha çabuk bitirebilmek istiyorum.
Hedeflerim neler?
1- Ne kadar okuyabileceğimin farkındalığını arttırabilmek
2- Hızımı ve okuduğumu kavramamı etkileyen sebepleri öğrenmek,
kötü okuma alışkanlıklarını gidermek
3- Göz hareketlerimi geliştirip anlama ve algı kapasitemi arttırmak
4- Hızlı ve etkili okuma stratejilerini öğrenmek
5- Kelime dağarcığımı, genel kültür düzeyimi, gözlerimi ve beynimi
organize etme becerimi arttırmak
Öncelikle Ne Yapmalıyım?
1- İstekli olmalıyım. İstekli olmalıyım. İstekliyim.
2- Gerekli hazırlıklarımı yapmalı, okuma işini ciddi olarak ele
almalıyım.
3- Bana önerilecek teknikleri her fırsatta tekrarlamalı, her yerde
kullanmalı, bol bol alıştırma yapmalıyım.
4- İyi okuyor bile olsam okumayı bir kez daha öğreniyorum.
Farkında olmalı ve yaptığım hataları gidermeliyim.
5- Hızlı okumanın uzun bir süreç olduğunu aklımdan çıkarmamalı,
ilk başlarda hızım düşüyor gibi görünse de, canım sıkılsa da
çalışmayı bırakmamalıyım.
6- Okuma hızımı EN AZ İKİ KATINA çıkarmalıyım.
Okuma Nedir?
Okuma; harflerden, kelimelerden, cümlelerden bir anlam çıkarma ve beynimdeki karşılığı ile eşleştirme faaliyetidir. Bir kelimeyi okuduğumda bu beynimdeki tanıdık bir resmi ya da anlamı çağrıştırır. Böylelikle o kelimeyi anlarım. Örneğin; “Çikolata” kelimesini okuduğumda beynimde hemen bir çikolata resmi canlanır. Ancak; “Sübvansiyon” dediğimde aklıma hiçbir şey gelmez.
Sonra kelimeleri birbirleri ile ilişkilendirir ve eski bilgilerime dayandırarak okuduğumu kavrarım.
HIZLI OKUMA DİKKAT EKSİKLİĞİNİ ÖNLER,
ODAKLANMAYI SAĞLAR…
Hızlı ve etkili okuma beni daha hızlı düşünmeye ve düşüncelerimi toparlamaya zorlar. Beynime yavaş mesaj gönderdiğimde beynim boş kalacağından diğer duyu organlarımdan gelen mesajları araya sokar. Mesela gözüm başka şeylere kayar, dikkatim kulağıma gelen başka seslere yönelir. Bu yüzden konsantrasyonum bozulur, dikkatim dağılır. Oysa hızlı okumada mesajlar arasında boşluk kalmayacağından daha iyi konsantre olur ve dışarıyla ilişkimi kesebilirim.
Hızlı Okuma Kuralları
1- Okumayı geliştirme kararlılığım ne kadar güçlü olursa o kadar
başarılı olurum.
2- Daha hızlı okumayı istiyorsam ilk önce kötü alışkanlıklarımı
değiştirmek zorunda olduğumu kabul etmeliyim.
3- Okuma hızımı arttırmak istiyorsam sesle, dudak hareketiyle ya
da içten seslendirerek okumaktan vazgeçmeliyim.
4- Okuma hızımı arttırabilmek için satırları parmakla, başla ya da
başka bir nesne ile izlemekten vazgeçmeliyim.
5- Okurken asla geriye dönmemeliyim.
6- Ciddi bir okuma ciddi bir hazırlık gerektirir. Okuma ortamını ve
kendimi hazırlamadan okumaya başlamamalıyım.
Okuma hızımı nasıl ölçerim?
1- Okuma işimin engellenmeyeceği rahat bir yer seçerim.
2- Okumaya başladığım zamanı kaydederim.
3- Seçtiğim metni normal okuma şeklimle, hızımı yükseltmeden,
rahat bir şekilde sadece bir kere okurum.
4- Bitirdiğim zamanı kaydederim.
5- Hesaplama formülünü kullanarak hızımı belirlerim.
6- Okuduğumu anlayıp anlamadığımı görmek için metinle ilgili
sorular çözerim.
Hesaplama Formülü
Dakikadaki Kelime Sayısı = (Toplam Kelime Sayısı / Saniye Olarak Süre) x 60
Okuduktan sonra kendine sor!
1- Bu metnin konusu hakkında genel bir düşünceye sahip miyim?
2- Metin şu andaki amacım için yeterli mi?
3- Bazı ayrıntıları kaçırdım mı? Bunlar önemli miydi?
4- Okuduğum metni yeterince anladım mı?
5- Daha önce benzer konuda bir metin okumuş muydum?
Okuma Alışkanlıklarım Kontrol Listesi
- Sessiz okurken dudaklarımı kıpırdatıyor muyum?
- Dudağım kıpırdamadığı halde kelimeleri içimden tekrar ediyor
muyum?
- Kelime kelime mi okuyorum?
- Okuduğumu anlamadığımı düşünerek sık sık geri dönüp tekrar
okuyor muyum?
- Parçanın ana düşüncesini belirleyen yan düşünceleri görmede
güçlük çekiyor muyum?
- Konsantrasyonumu toplamakta zorluk çekiyor muyum? Dikkatim
dağılıyor mu?
- Okurken parmağım ya da kalemle satırları izliyor muyum?
- Bittikten sonra okuduğum metnin konusunu hatırlamakta zorluk
çekiyor muyum?
Kötü Okuma Alışkanlıkları Nelerdir?
- Sesli okuma, dudak kıpırdatma veya içten seslendirme
- Satırları parmak ya da başka bir şeyle izleme
- Geriye dönme tekrarlama
- Gecikmeli ve kesintili okuma
- Stres
- Okuma ile ilgili yanlış inançlar
Sesli Okuma
- Küçüklüğümüzden kalma bir alışkanlık
- Kelimeleri seslendirmek için hecelemek zorunda kalırım, bu da
yavaşlatır.
- Gözüm önden gider, sesim arkadan gelir.
- Dudaklarımı kıpırdatma beynin gözün gördüğünü dudaklara
iletmesiyle oluyor ve okuma yavaşlıyor.
- Sözcükleri tek tek yerine grup olarak okumaya çalışmalıyım.
- Kendimi hızlı okumaya zorlayarak kelimeleri işitmeye zaman
bırakmalıyım.
- Okuduklarımı mümkün oldukça resimlere çevirerek
görselleştirmeliyim.
Satırları Takip Etmek
- Bir metni sessizce, gözlerinle okurken parmaklarınla izle.
Gözler önden gidecektir.
- Önleyebilmek için okuduğum kitap vb. yi iki elle tutarak okumayı
deneyebilirim.
- Ya da parmağımı daha hızlı hareket ettirmeliyim.
- Başımı çevirerek okuyorsam, kurtulmak için bir elimin avuç içini
yanağıma dayayıp başımı sabitleyerek okumalıyım.
Okurken Geriye Dönme
- Kendine güven duymamaktan oluyor.
- Bir tek sözcüğü kaçırırsam anlamı kaybederim anlayışı yanlış.
- Kurtulmak için kendime geri dönmeyi yasaklamalıyım.
- Başlangıçta anlamasam bile endişelenmemeliyim.
- Okuma hızımı kesmeden okumalıyım.
Gecikmeler ve Kesintiler
- Sıkıcı metinler okurken ara vermeden bitirmeliyim.
- Metni okumaya mümkün olduğunca çabuk başlamalıyım.
- Metni parçalara ayırmalıyım.
- Her 20-30 dk.da bir 5 dakika dinlenme arası vermeliyim.
- Okuduktan sonra metinden ne anladığını düşünüp, metnin
karmaşık olmadığını söylemeliyim.
- Zamanımı belirleyip, zaman içinde okumayı bitirmeliyim.
Stres
- Özellikle sınavlarda paragraf sorularını okurken gergin
oluyorum. Paragrafa başlamadan önce kendimi
rahatlatmalıyım.
Yanlış İnançlardan Kurtulma
- “Çalışırken ya da zevk almak için yavaş okumalıyım” diye bir
şey yoktur. Aksine insanı başlamak için isteksiz yapar.
- “Hızlı okursam anlamı kaçırırım, iyi anlayamam” mantığı en
kötü inanışlardan biridir. Halbuki hızımı ne kadar arttırırsam
bütünü bir anda görmem o kadar kolaylaşır, hem de
gerektiğinde tekrar okumak için yeteri kadar zamanım olur. Bu
yüzden hızımı arttırmaktan korkmamalıyım. Başlangıçta
kavrama seviyem düşebilir, ama umudumu yitirmeden
çalışırsam çok daha iyi bir seviyeye gelecektir.
- “Tek bir kelimeyi bile kaçırsam anlam bozulur” demek doğru
değildir. Anlamı yakalamak için her kelimeyi okumam
gerekmez. Aksine kelimeler üzerinde vakit geçireceğimden
anlamam güçleşir ve sıkıcı gelir.
- “Bütün metinleri aynı hızda okumalıyım” Hayır. Gazetenin spor
sayfasındaki haberleri, bir köşe yazarının makalesini ya da bir
paragraf sorusunu aynı hızda okumak doğru olmaz.
Okuyacağım metnin türüne ya da uyguladığım tekniğe göre
hızım değişecektir.
- “Okuma için uzun zaman ayırmalıyım.” Hiç de değil. Eğer
kaynağını alma tekniğini bilirsem 5 dakika içinde okuduğum
yazının ana fikrini yakalayabilirim.
- “Teknik yazılar hızlı okunamaz” Aksine bu tür yazılar hızlı
okumaya daha uygundur. “Göz atma” tekniği ile önemli kısımları
belirler, “Kaynağını alma” tekniği ile bu önemli kısımlara
odaklaşırsak dikkatli ve etkili bir okuma yapmış oluruz.
- “Okuduğum her şeyi hatırlamam gerekir.” Bu güvensizliğimin
belirtisidir. Her şeyi hatırlamama gerek yoktur. Okumaya
amacımı ve önceliklerimi belirleyerek başlarsam, “Aktif
Okuma”ya kendimi hazırlamış olurum.
ÖĞRENCİLERE YÖNELİK
DİĞER HİZMETLERİMİZ
ÖĞRENCİ KOÇLUĞU:
Öğrencilerin kendilerini tanımaları, güçlü yanlarını ve yeteneklerini keşfetmelerini, hedef koymalarını sağlamaya ve kaynaklarını daha iyi kullanabilmelerine yönelik , yol haritası ve eylem planı yapmalarına destek sağlayan hizmettir.
Tamamen kişinin özelinde oluşturulacak, gizlilik ve etik değerler çerçevesinde sunulan bir programdır. Katılımcıların durum değerlendirmesini yaparak;
- Öğrencinin okul başarısını artırmayı,
- Kendine uygun hedefler seçmesini,
- Etkin çalışmayı öğrenmesini,
- Zamanı önceliklerini seçerek kullanmasını,
- Güçlü yönlerini açığa çıkartması ve kullanmasını,
- Doğru iletişim kurmasını,
- Kendine güvenini geliştirmesini hedefler.
Öğrenci Koçluğu ne sağlar? Öğrenci kimliğindeki bireyin, okul yaşamını ve hayatının diğer alanlarını düzenlemesinde çözüm yaratıcı yaklaşımlarda bulunur. Öğrencinin, içsel dünyasında farkındalığını arttırır. Ders ve okul başarısının yanı sıra, hayat başarısı konusunda yardımcı olur, yön gösterir. Yeni bakış açıları geliştirerek kendini daha iyiye taşımasına yardımcı olur.
BİREYSEL DANIŞMANLIK
VE EĞİTİM DANIŞMANLIĞI :
(Öğrencilere öğretim yılı ve sınav maratonunda ya da sınav sonuna kadar,)
Öğrencinize ders çalışma alışkanlığı kazandırma,
Görev bilinci ve sorumluluğu kazandırma, Öğrenme stratejileri ve etkin öğrenme, Verimli ders çalışma yöntemleri, Motivasyonun önemi ve sürekliliği, Sınav kaygısı ve kaygıyla baş etme, Hedef belirleme ve önemi, Mücadele gücü kazanma, Okul – dershane – aile - özel hayat dengesini kurma,
ÇOCUKLARDA: Okul fobisi, Yeme bozuklukları, Kardeş kıskançlığı , Ergenlik sorunları , Sorumluluk alma korkusu, Konsantrasyon eksikliği, Zihinsel çöküntü ve takıntılar, Hiperaktivite ve dikkat dağınıklığı, Cinsel kimlik oluşumu ve gelişimi, Suçluluk duygusu, Sınav kaygısı ve sınav sonrası travmalar, Ebeveyn öğrenci ilişkileri. Nedenli ve nedensiz korkular, Kıskançlık, öfke ve saldırganlık, Özgüven, özsevi ve özdeğer eksikliği, İçe dönüklük ve sosyal gelişim bozukluğu, Kekemelik ve konuşma bozukluğu
YETİŞKİNLERDE: Depresyon ve sıkıntı (anksiyete),Zihinsel çöküntü ve takıntılar, Hipnoz ile moral ve motivasyon, İçe dönüklük ve sosyal gelişim bozukluğu, Özgüven, özsevi ve özdeğer eksikliği.
İŞ GÖRÜŞMELERİ VE MÜLAKATLARA HAZIRLIK EĞİTİMİ:
İş başvurusu yapmış ve mülakata çağrılmış kişilerin etkileyici bir mülakat görüşmesi yapabilmelerini hedefleyen bir programdır.
Bu programda Yaşam Koçu, Kişisel Gelişim ve NLP Uzmanlarımızla bireysel bir ya da iki görüşme yapılır. Bu görüşmede; İş görüşmelerinde iletişim, İletişimde bilinçaltı düzeyde tutarlılık, Kalibrasyon (gözlemle ölçüm becerisi), İş görüşmesinde beden dilinin önemi, Dinlemenin Büyüsü / Etkin Dinleme, İş görüşmelerinde özgüvenli duruş, Sorulara etkin cevaplar verebilme, Gibi konuları beceri düzeyine taşımanız sağlanabilir.
NLP ile SBS ve YGS-LYS´ye
DUYGUSAL & ZİHİNSEL HAZIRLIK
Eğitimin Amacı:
- SBS ve YGS-LYS sınavlarına hazırlanan öğrencilerin, istedikleri bölüme girebilmeleri için gerekli NLP bilgilerini, duyularını, duygularını ve kaynaklarını kullanabilmeleri,
- Sınav öncesi yapılacak hazırlıklar, zihinsel çalışmalar, sınav sırasında yapılacak davranışların neler olduğu,
- O zamana kadar öğrenilmiş bilgilerin engelsiz olarak kullanılmasını sağlayarak verimli ve programlı ders çalışmaları, kaynaklarına uygun en yüksek puanı almalarının sağlanmasıdır.
1. AŞAMA: 20 Saatlik Eğitim
Öğrenciler NLP ile;
- Algılarınızı geliştirip hızlandırabilir,
- Hedeflerinizi ona ulaşabilecek biçimde yapılandırabilir,
- Duygularınızı ve zihninizi hedefinize odaklamanın püf noktalarını öğrenebilir,
- Olumsuz dış faktörlerden etkilenmeyi sıfıra indirebilir,
- Dezavantajları avantaj olarak algılamaya başlayabilir,
- Hedefleriniz doğrultusunda en uygun stratejileri ve ihtiyaçlarınızı belirleyebilir,
- En kalıcı ve en verimli öğrenme becerisini kazanabilir,
- Zamanı yönetimini öğrenerek zamanı doğru kullanabilir,
- Ve, en önemlisi sınav sürecini kendiniz için en verimli şekilde geçirebilir, istediğiniz sonucu almak için asıl hazırlığı yapmış olursunuz.EĞİTİM İÇERİĞİ
- Öğrenme modelleri ve stratejileri
- Duyguların yönetilmesi
- Beynimizin çalışması ve bağlantıların kurulması
- Kaynakların kullanılması
- Motivasyon stratejileri
- Özgüven kazanma
- Doğru hedef belirleme (Geleceğin planlanması )
- Sınav kaygısından kurtulma
- Etkili ve Verimli ders çalışma becerileri
- Olumlu düşünce olumlu inanç
- Zaman yönetimi
- Sınav ve sınavda zihinsel süreçler
2. AŞAMA
Haftada 1 Saatlik Koçluk
- Motivasyonun sürekliliği
- Görev bilinci ve sorumluluğunu kazandırma
- Geçen bir ayın değerlendirmesi
- Gelecek ayın planlanması
- Mücadele gücü kazanma
- Okul-dershane-aile-özel hayat dengesini kurma
- Son koçluk(sınava girecek öğrenciler): Sınav kaygısını tamamen ortadan kaldırma, yüksek özgüven ve motivasyon yükleme.
ADANA KUANTUM MERKEZİ 'NDE VERİLMEKTE OLAN
EĞİTİMLER VE HİZMETLER:
HUMAN ENGINEER
NLP
QUANTUM
ANLAYARAK ETKİLİ VE KALICI HIZLI OKUMA
HAFIZA TEKNİKLERİ
DİKKAT EKSİKLİĞİ
KUANTUM ÖĞRENME
ÖĞRENMEYİ ÖĞRENME
MEDİTASYON
YOGA
REİKİ
DRAMA
TİYATRO
YAŞAM KOÇLUĞU
MODELLEME
EFT
DİKSİYON
BEDEN DİLİ
GÜZEL KONUŞMA
HİTABET SANATI
SINAV KAYGISI
ÖZGÜVEN
KENDİNİ İFADE EDEBİLME
YETENEKLERİN ORTAYA ÇIKARILMASI
YETENEKLERİN GELİŞTİRİLMESİ
HEDEF BELİRLEME
ARKADAŞ SEÇİMİ
DERS ÇALIŞMA TEKNİKLERİ
MOTİVASYON
TAKIM ÇALIŞMASI
LİDERLİK
EKİP OLUŞTURMA
ZAMAN YÖNETİMİ
SATIŞ TEKNİKLERİ
İKNA SANATI
ŞİRKET KOÇLUĞU
ÖĞRENCİ KOÇLUĞU
SUNUM TEKNİKLERİ
ETKİLİ EĞİTMENLİK
HIZLANDIRILMIŞ ÖĞRENME
HAYIR DİYEBİLMEYİ ÖĞRENME
STRESİ YENME
İLETİŞİM BECERİLERİ
STRATEJİ GELİŞTİRME
KÖTÜ ALIŞKANLIKLARDAN KURTULMA
HİPNOTİK DİL KALIPLARI
MUTLU OLMA SANATI
AİLE İÇİ İLETİŞİM
ŞAMPİYONLARIN MODELLENMESİ
KEKEMELİK
PELTEKLİK
KONUŞMA BOZUKLUKLARI
BİREYSEL DANIŞMANLIK HİZMETLERİ

ANLAYARAK ETKİLİ VE KALICI HIZLI OKUMA EĞİTİMİNİN ÖĞRENCİLERE FAYDALARI
Yorum Gönder
teşekkürler